הורים בעלי עסק? כדאי שתכירו – מאגר אל תתקשר אליי

שיחות ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים הן חלק קבוע ובלתי נפרד מהאינטראקציה של עסקים עם הציבור הרחב, וכך גם לגבי משלוח מסרים שונים ב-SMS ובדרכים אחרות. אך מה לגבי אנשים שמקבלים פנייה מהעסק ולא מעוניינים בכך? בישראל קיים חוק שחייבים להכיר בהקשר זה, שמטרתו להבטיח שעסקים לא יטרידו אנשים בשיחות שבהן הם לא מעוניינים. הכירו את מאגר אל תתקשר אליי, שכל עסק שמתעלם ממנו חושף את עצמו לקנסות רציניים במיוחד. בואו נראה במה מדובר וכיצד ניתן לתת לכך מענה יעיל ומשתלם.

אל תתקשרו אליהם (אם הם ביקשו שלא)

מזה שנים שאנו רגילים לקבל פניות שיווקיות מגורמים שונים, גם כאשר לא ביקשנו בכלל לקבל מהם פניות. במקרים לא מעטים נתקלים בפניות חוזרות מגופים שכבר התקשרו בעבר והתבקשו לא להתקשר שוב או שהתקשרו ולא קיבלו מאיתנו מענה בפעמים הקודמות. בתור בעלי עסקים חשוב שתזכרו איך זה מרגיש להיות בצד השני ולהתעסק במטרד הלא נעים הזה, ולהיזהר מלעשות זאת בעצמם לאחרים. אנחנו לא מדברים כרגע רק על הערך החינוכי שבעניין זה, אלא גם ובעיקר על הסיכון הכספי הלא מבוטל שיכול להתלוות לפעולות אלה. מדוע? ובכן, המדינה מטפלת כיום בתופעה זו באמצעות מתן האפשרות לאזרחים לבקש שלא יתקשרו למספרי טלפון ספציפיים שלהם. המספרים נרשמים במסגרת מאגר אל תתקשרו אליי, שבאמצעותו המדינה עושה בנושא זה סדר באופן מעשי. כל זאת מוגדר בחוק, והוא מחייב מבחינת עסקים. בפשטות, מי שמתקשר למספר שנמצא במאגר, מלבד במקרים חריגים אשר נפרט בהמשך, עובר על החוק וצפוי לקבל קנס.

 

 

מהן ההשלכות המעשיות האפשריות?

כל מי שמעוניין לצרף מספר טלפון למאגר יכול לעשות זאת בקלות ובמהירות באתר ייעודי לכך שמפעילה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה, והקנס האפשרי לתאגידים שמפרים את החוק יכול להגיע לגובה של 46,080 ש"ח. אם אתם עסק פרטי שאינו תאגיד, הקנס יסתכם "רק" ב-25,000 ש"ח. על הפרת צו הפסקה מנהלי עשויים לקבל קנס גדול פי 3. לאור כל זאת ברור שלא משתלם להתחכם ולהפר את החוק או להתעלם ממנו, וזו אכן הייתה המטרה בקביעת גובה הקנסות – להבטיח שגם מבחינה כספית עסקים יבינו שכדאי להם להקפיד ולשמור על החוק. אז כעת השאלה היא כיצד פותרים זאת ברמה הטכנית, ובדיוק לשם כך אנחנו פה. המרכזייה הוירטואלית של Voicenter מספקת לכך פתרון מובנה שיסיר מכם את התהייה לגבי העבירה על החוק. זוהי מרכזייה שיכולה לבדוק לכם באופן אוטומטי אם המספרים שאליהם התכוונתם להתקשר נמצאים כרגע במאגר אל תתקשרו אליי. זהו כמובן מאגר דינמי ומשתנה שמספרים מתווספים אליו כל הזמן, והמרכזייה מותאמת לכך. הבדיקה מתבצעת לגבי כל חיוג ידני מטלפון, חיוג מהמחשב (Click to Call) וכן חייגן אוטומטי של המערכת. באפשרות המערכת גם למנוע חיוג בפועל כדי להבטיח שלא תתקשרו למספרים שנמצאים במאגר אפילו בטעות.

מתי כן מותר להתקשר?

החוק בנוגע למאגר אל תתקשר אליי תקף לכל סוגי העסקים, ולא משנה אם העסק שלכם הוא חברה תאגידית גדולה או עסק פרטי לעיצוב הבית והסלון. עם זאת כדאי שתדעו שקיימים כמה מקרים שיוצאים מכלל האיסור להתקשר:

  • מי שמבקש באופן חד פעמי: מותר להתקשר ללקוח קיים של העסק שלכם שהשאיר לכם הודעה שהוא מבקש שתחזרו אליו.
  • עסקה מתמשכת: מותר לפנות ללקוח בפנייה שיווקית לגבי עסקה מתמשכת כל עוד פונים תוך כדי תקופת העסקה ובנושא העסקה.
  • מי שהסכים לכך באופן מפורש: צרכן שנתן הסכמה מפורשת לפנייה שיווקית אליו. גם הסכמה כזו תקפה למשך שנה בלבד.

לסיכום

אם אתם בעלי עסק – ולא משנה אם הוא עסק גדול או קטן – מומלץ ואף חשוב להכיר את מאגר אל תתקשרו אליי ואת כל הפרטים שנוגעים אליו, שכן זהו נושא קריטי שיכול לעלות לכם בלא מעט כסף. בחלק מהמקרים הדבר עלול להיות חשוב אפילו יותר בעסק קטן, מאחר שבדרך כלל עסקים קטנים רגישים יותר לנזקים כספיים כמו קנסות גדולים. מעבר להיכרות חשוב לדעת לתת לנושא זה מענה יסודי, טוב ואיכותי, ולכן אנו ממליצים לכם להצטרף לשירות המתאים שיספק לכם שקט נפשי בנושא.

מאמרים נוספים

על הורים וילדים

נגישות